Welcome ON my blog

Únor 2008

Hory mají oči 2

26. února 2008 v 13:37 Filmy
Hory mají oči 2
Hory majú oči 2
Hills Have Eyes II, The
Horor
USA, 2007, 89 min

Režie:
Martin Weisz
Hrají: Michael McMillian, Jessica Stroup, Daniella Alonso, Jacob Vargas, Lee Thompson Young, Michael Bailey Smith, Derek Mears, Jay Acovone, Archie Kao, Flex Alexander
Pokračování úspěšného hororu Hory mají oči vypráví o skupince amerických vojáků, která je v poušti napadena zmutovanými kanibaly. Ačkoli se může zpočátku zdát, že mariňáci budou mít oproti obyčejné rodince mnohonásobnou výhodu, není tomu tak. Kanibalů je víc, jsou chytřejší a navíc je kupředu žene zběsilá motivace. Vždyť právě kvůli americké armádě se z nich stalo to čím momentálně jsou.

Po zkušeném Alexandru Ajovi se režie chopil debutující němec Martin Weisz, který slibuje mnohem akčnější a krvavější podívanou. Jistou zárukou kvality se tak stává jméno scénáristy, veterána hororového žánru, Wese Cravena, jenž na scénáři pracuje spolu se svým synem, o němž tvrdí, že má hlavu plnou nových a neotřelých nápadů, které dokáží spolehlivě vyděsit i toho nejotrlejšího diváka. The Hills Have Eyes II se tak s mnoha esy v rukávu stává jedním z nejočekávanějších hororových snímků příštího roku.

Hory mají oči

26. února 2008 v 13:30 Filmy
Hory mají oči
Hory majú oči
Hills Have Eyes
Horor / Thriller
USA, 2006, 107 min
Režie: Alexandre Aja
Hrají: Aaron Stanford, Michael Bailey Smith, Emilie de Ravin, Kathleen Quinlan, Billy Drago, Dan Byrd, Ted Levine, Desmond Askew, Robert Joy, Ezra Buzzington, Vinessa Shaw
V dějinách moderní hrůzy se najde jen pár filmů, které zapůsobily na publikum tak silně jako kultovní klasika Wese Cravena z roku 1977 Hory mají oči. Drsný, divoký a napínavý příběh o obyčejné rodinné dovolené, která se najednou změní v boj o holý život. Nyní se divokými vizemi mistra hororu Wese Cravena - který se spolu s Marianne Maddalenou a Peterem Lockem k projektu připojil jako producent - nechali inspirovat mladí nadějní filmaři Alexandre Aja a Gregory Levasseur. Filmaři přenesli tento mrazivý hororový příběh do 21. století a propůjčili mu novou, brutální a znepokojující vizuální podobu, která má potenciál vyděsit další generace filmových fanoušků.

Všechno začíná typicky nepovedeným rodinným výletem. Clevelandskému policejnímu detektivovi "Big Bobovi" Carterovi (TED LEVINE) se blíží výročí svatby s jeho upovídanou ženou Ethel (na Oscara nominovaná KATHLEEN QUINLAN). V rámci oslavy tohoto jubilea se rozhodne vzít svou rozvětvenou rodinu na výlet do Kalifornie a doufá, že společné chvíle trochu napraví vztahy mezi jejími členy. Jeho nadšení však nikdo nesdílí. Nejstarší dcera Lynn (VINESSA SHAW) má obavy o bezpečí a pohodlí svého dítěte a její manžel, přívětivý Doug (AARON STANFORD) se děsí setkání se svým tchánem, která obvykle vyústí v nepříjemný konflikt. Dospívající dcera Brenda (EMILIE DE RAVIN) není příliš nadšena z představy, že by měla kvůli utužování rodinných vztahů opustit své přátele, a největší starostí jejího bratra Bobbyho (DAN BYRD) je, aby si mohl hrát s jejich dvěma psy. Nakonec se ale celá tahle rozklížená skupina úspěšně vydá na cestu, jenže pak ale otec Bob učiní nejhorší rozhodnutí ve svém životě - vezme to zkratkou. Celá Carterova rodina se najednou ocitá uprostřed rozlehlé pouště, kde není ani stopy po jakékoliv formě života. Když se navíc jejich vozidlo nečekaně porouchá, zůstanou v kritické situaci. Během jejich boje o přežití ve vyprahlé pustině se však objeví daleko větší nebezpečí - Carterovi si uvědomí, že nejsou tak sami, jak se ze začátku zdálo. V kopcích obklopujících poušť se nachází další skupina přeživších: zmutovaní, vyhládlí a krvežízniví potomci horníků, kteří zůstali v oblasti v době, kdy byla vystavena radioaktivitě v důsledku jaderných testů. Pokud chtějí mít aspoň naději, že přežijí, musí se Carterovi semknout a pokusit se divokým zrůdám, které se při lovu své kořisti nezastaví před ničím, postavit.

Sims příběhy trosečník

24. února 2008 v 22:39 PC hry
The Sims Příběhy trosečníků
Sdílejte životní osudy vašich Simíků na pustém a neznámém ostrově.

Vaši Simíci byli po ztroskotání lodi vyplaveni na břeh opuštěného ostrova a vašim úkolem je postarat se o to, aby přežili a začali prosperovat. Vytvořte si vlastní postavičky Simíků a veďte je rozsáhlým a podle scénáře se odvíjejícím příběhem, kde plní řadu úkolů a vy jim pomáháte začít zcela nový život. Seznamte se s domorodci, objevte tajemné záhady ostrova, najděte nové zvířecí kamarády a za splněné úkoly získejte odměny. V otevřeném módu volné hry si navrhněte své Simíky a jejich přístřešky, objevujte s nimi ostrov a vyprávějte jejich originální příběh. Tím, kdo za ně hraje, jste ovšem vy a proto počítejte s mnoha nečekanými zvraty a událostmi, které dále určí jejich osudy.
Hra je plně lokalizována do češtiny!
Hlavní vlastnosti
• Zcela nové prostředí - Coby trosečník na opuštěném ostrově, který musí nejprve přežít a poté začít prosperovat, se vydáte na dobrodružnou výpravu s originálním příběhem. Vytvoříte si a upravíte k obrazu svému vlastní Simíky, na něž čeká 24 zbrusu nových a dynamicky se odvíjejících kapitol, v nichž si ochočíte orangutana, budete bojovat s vlky nebo si zvolte si vlastní romantickou zábavu.
• Vyprávějte svůj vlastní příběh stále jinak - Vytvořte si několik profilů a pokaždé načrtněte vlastní originální příběh.
• Dva nové zábavné způsoby hraní - Na výběr máte ze zbrusu nového módu příběhu nebo klasického volného módu s otevřeným koncem.
• Hraní na laptopu nebylo ještě nikdy snadnější - Hra obsahuje jednoduché klávesové zkratky a zcela nový automatický systém přerušení a opětovného spuštění hry při zavření, resp. otevření laptopu.
• Při hraní jste stále ve spojení - Jednoduše dále komunikujte se svými přáteli pomoci IM nebo e-mailu, protože hra běží v samostatném okně.
• Součást nové zábavné řady produktů - The Sims Příběhy rovněž zahrnuje tituly The Sims Živorní příběhy a The Sims Příběhy mazlíčků.


Scary movie

24. února 2008 v 21:54 Filmy
Scary Movie: Děsnej biják
Scary Movie / Strašné kino
Scary Movie
Komedie / Horor / Mysteriózní
USA, 2000, 88 min

Režie:
Keenen Ivory Wayans
Hrají: Shawn Wayans, Marlon Wayans, Shannon Elizabeth, Anna Faris, Jon Abrahams, Lochlyn Munro, Regina Hall, Dave Sheridan, Carmen Electra, Kurt Fuller, Rick Ducommun, Keenen Ivory Wayans, Dexter Bell, James Van Der Beek, Bruce Mahler
V poklidném americkém městečku začne zničehonic řádit vrah ve známé halloweenské masce a černém kostýmu. Jeho akce ovšem mají velmi svérázný průběh - někdy ho překvapí oběť nečekanou reakcí, jindy se zdrží na marihuanovém večírku, pak ho pro změnu při vraždění předběhne někdo jiný.

command and conquer generals zero hour

24. února 2008 v 14:30 PC hry
COMMAND & CONQUER™ GENERALS ZERO HOUR

command and conquer generals

24. února 2008 v 14:17 PC hry
command and conquer generals
Čína
Čína má samozřejmě hezky rudou barvu a disponuje docela silnými, ale drahými jednotkami. Asi nejoblíbenějším je opravdu mohutný dvouhlavňový tank Overlord. Stojí sice 2000 dolarů, ale jeho síla je opravdu brutální. Za další příplatek si na něm můžete ještě postavit kulomet a další vychytávky. Jako v minulých dílech Command & Conquer můžou vozidla pohodlně rozjíždět pěší jednotky a Overlord svojí velikostí rozmázne hned několik paňáčků najednou. Všechny jednotky ve hře mi ale přijdou dost slabé, takže jsou po pár zásazích zničeny. Tank například nejdřív začne hořet a pak efektivně vybouchne. Další oblíbenou jednotkou pro mě byl Dragon tank, takovej pásovej plamenomet. Proti pěchotě je opravdu účinnej. Novinkou v Generals je možnost schovat vojáčky do budov, kterých je na mapách celkem dost, odkud můžou střílet s větší ochranou. Každá budova jde ale zničit a to pak musí vojáčci ven. Právě Dragon tank dokáže svým plamenem sežahnou jednotky i uvnitř budovy, což se docela hodí. Účinnou jednotkou proti oěchotě je taky Gatlink Tank - tank s rotačním kulometem místo hlavně. O hackerech jsem se již zmiňoval, je tu ale ještě Black Lotus. Tahle špionka vám dokáže přivlastnit budovu, zneškodnit auto a navíc je maskovaná. Stojí ale hodně peněz. Čínské letectvo je zastoupeno Migem, kterej ale musí být v nějaký větší formaci, aby byl účinnej. Propagandistická centra zvyšují útok vojáků. Nejsilnější čínskou zbraní ale je atomová bomba, která je opravdu pěkně zanimována a její následky jsou katastrofické. Nakonec si můžete vyléčit jednotky pomocí Speaker Tower, která hlásá propagandistická hesla.
GLA
GLA nemá žádné vymoženosti, ale boduje svými jednotkami. Za tuhle stranu nemusíte stavět elektrárny. Jejich atentátníci a rozvášněný dav taky není nejslabší. GLA nemůže stavět žádná letadla, ale to moc nevadí, protože má pojízdná protiletecká děla, která si s letadly hravě poradí. Osvědčila se mi taky rychlá Rocket buggy, která sice moc nevydrží, ale proti tankům je účinná. Zapomenou neesmím na SCUD launcher a Toxin Truck. SCUD launcher je dobrý hlavně kvůli doletu. Na obranu základny se celkem hodí Stinger Site bunkry, které střílejí i na letadla. Pomocí tunelů může GLA rychle přesouvat svoje jednotky pod zemí. Bonbónkem je SCUD Storm-nálet ničivých raket na zaměřené místo. Jejich demoliční účinek je opravdu slušný a navíc zamoří oblast toxickými látkami, který nadělaj taky dobrou paseku.

USA
Jak jsem napsal na začátku, USA je takovou rozumnou stranou. Mají dost vymoženou techniku, na kterou ale spotřebují fakt hodně energie. Když vám dojde za USA energie, je to celkem špatný, protože skoro všechno přestane fungovat, takže je dobrý mít radši víc elektráren. Mají slušnou leteckou podporu - vrtulník Commanche, vojáky přepravující vrtulník Chinook, stíhačky Raptor, F117 nebo bombardér Aurora. Z jednotek mě zaujal klasický Humvee, kam můžete posadit vojáčka, kterej bude z auta dokonce střílet. Volbou na dálku se může stát raketa Tomahawk. Jako každá strana má nějakou extra zbraň, u Američanů je to Particle Cannon Uplink, který útočí na vybrané místo na mapě smrtícím paprskem. Postavením strategického centra si můžete vybrat jednu ze tří strategií pro vaše vojsko.
Hardware nároky
Hodně už se toho řeklo o náročnosti týhle hry na harware. Na konci jsou uvedený požadavky, ale moc realistický to není. Grafika je sice pěkná, ale ta náročnost je opravdu vysoká. Na dvougigovým počítači to běží na 1024x768 na střední detaily tak akorát, ale jak jdete s rychlostí procesoru dolu, je to celkem špatný. Na rozlišní menší než 800x600 už nemá cenu strategie hrát, Generals to ani nenabízejí. Každopádně je to nová hra, s pěknými efekty, tak nemůžeme čekat nějakou směšnou konfiguraci, ale oproti Warcraftu 3, kterej běžel plynule i na 500 MHz a nevypadal vůbec špatně, jsou to dost vysoký čísla. Každej totiž nemá doma super nadupanej počítač.

Celkový zhodnocení
Generals byli určitě dlouho očekávaný a byl to taky adept na nejlepší strategii tohoto roku. Kdybych měl hodnotit jenom singleplayer, je to podle mě dost slabý. Hra je celkem krátká, určitě by neškodilo přidat pár misí. Efekty jsou pěkný, ale dost krutý hardware nároky taky srážejí hodnocení. Všechno trochu zachraňuje multiplayer, kterej je povedenej a můžete tady uplatnit víc taktik. Podporování více hráčů, krytí se navzájem, domlouvání, to všechno dělá multiplayer zajímavějším. Nemůžu ho posoudit moc podrobně, protože jsem ho zkoušel jenom párkrát, ale není to špatný. Takže celkový hodnocení bych viděl tak na 84%.


Anime Obrázky

23. února 2008 v 14:40 Anime

Anime Harry Potter

23. února 2008 v 1:03
Anime Harry Potter

Sebevražedný králíček

23. února 2008 v 0:55 Ostatní
Sebevražedný králíček

Pasivní kuřáci

23. února 2008 v 0:18 Stop
Pasivní kuřáci
Česko by se brzy mohlo zařadit mezi vyspělé evropské země, kde se již nesetkáte s restauracemi naplněnými cigaretovým dýmem. Tyto státy v posledních letech výrazně omezily kouření na veřejných místech.

V Portugalsku a ve Španělsku musí mít restaurace se 100 a více metry čtverečními od sebe oddělené prostory pro kuřáky a nekuřáky. Ve Francii, Anglii, Itálii, Irsku, Švédsku nebo v Norsku pak mají lidé v hospodách, barech a restauracích zakázáno kouřit úplně.

Stejné zpřísnění navrhli včera poslanci zdravotního výboru sněmovny.

Recept proti infarktu

Důvod je jasný: na následky kouření umírá v Česku ročně 18 tisíc lidí. Tři tisícovky z nich jsou pasivní kuřáci, kteří umírají jen kvůli tomu, že dýchají cigaretový kouř z cigaret jiných lidí. A hlavně pasivním kuřákům má úplný zákaz kouření v restauracích pomoci.

" Spalováním tabáku vzniká kouř, kde je 64 rakovinotvorných částic, které způsobují smrt člověka. Lepší ochrana pasivních kuřáků v restauracích by přispěla ke snížení výskytu závažných onemocnění, jako je infarkt nebo rakovina," říká sněmovní propagátor zákazu kouření v restauracích Boris Šťastný. V zemích, kde kouření v hospodách zakázali úplně, se snížil počet lidí, kteří umírají na infarkt, o 10 až 20 procent.

"Ve Skotsku klesl po roce od zákazu kouření v restauracích počet akutních infarktů o sedmnáct procent," uvádí Eva Králíková z Centra léčby závislostí na tabáku.

O tom, jak bude lepší ochrana pasivních kuřáků vypadat v Česku, by měli zhruba za tři týdny rozhodovat čeští poslanci. A úplný zákaz kouření bude jen jednou ze tří variant.

Pořád je ve hře druhý návrh Šťastného, který by hospodám, barům a restauracím nařizoval oddělit od sebe zdí nebo stěnou kuřácké a nekuřácké prostory.

"Z ankety, které se zúčastnilo 70 z 200 poslanců, nám vyplynulo, že právě tento návrh má největší šanci na úspěch," říká Šťastný.

Další návrh, o kterém budou poslanci hlasovat, jde španělskou cestou. Restaurace do 100 metrů čtverečních by mohly zůstat kuřácké, ostatní by musely oddělit prostory pro kuřáky a nekuřáky.

K tomu se přiklání ministerstvo zdravotnictví. "Nevidíme velký rozdíl mezi tímto návrhem a úplným zákazem kouření," říká mluvčí ministerstva Tomáš Cikrt.

Nechme působit trh

Se zákazem kouření v restauracích ani s povinností oddělovat od sebe kuřáckou a nekuřáckou část hospody nesouhlasí zástupci majitelů hotelů a restaurací.

"Doplatí na to hlavně hospody na vesnicích, kam kuřáci prostě přestanou chodit," varuje prezident Asociace hotelů a restaurací Pavel Hlinka.

Zákazy podle něj nejsou potřeba. "Lidé si čím dál víc přejí nekuřácké restaurace a trh na to reaguje. Do tří let tady bude i bez zákazů více nekuřáckých hospod než těch kuřáckých," říká Hlinka.

Call of Duty 4

20. února 2008 v 23:31 PC hry
Call of Duty 4
Největší změnou Call of Duty 4 je přechod do moderní doby. I když se podíváte také do existujících států jako Rusko nebo Ukrajina, hodně času budete hrát ve fiktivní zemi někde na Středním východě, kde budete řešit únik nukleárních zbraní. Příběh má dvě linky, ve kterých se chopíte seržantů Paula Jacksona z USMC (američtí mariňáci) a MacTavishe z britských SAS. Dvě zápletky vás nenechají odpočinout, a tak stále střídáte lokace, děj se mění, dochází k novým a novým zvratům a vše je velmi sympaticky propojeno. Podaří se teroristům uspět s plány na odpálení nukleárních zbraní? Na to již budete muset přijít sami ve hře.
Je pravda, že příběh hry je zajímavější, než by byl další návrat do druhé světové války, nicméně i tento scénář jsme tu již mnohokrát měli a téma atomových hlavic nikoho nepřekvapí. Mnohem důležitější je, že vás hra do děje dokáže perfektně vtáhnout a dočkáte se nespočtu naprosto pohlcujících okamžiků, ve kterých budete ohromeně zírat na obrazovku. Padouchy opravdu budete chtít s chutí zabíjet a spolubojovníky střežit jako oko v hlavě. A to je důležité.

Teroristi, třeste se!

Spolupráce vaší bojové skupiny má v pokračování ještě o mnoho větší důležitost než v předchozích dílech, bez spolubojovníků byste si na mnoha místech vůbec neškrtli. Z počátku mi dokonce připadalo, že mám prioritu stejnou jako oni a prakticky se nijak schopnostmi nevymykám. To se ale po několika misích v úvodu velmi rychle mění a na otevřených prostranstvích se v přestřelkách příliš do nepřátel netrefují, takže většina práce zůstává na vás. V podobně vypjatých chvílích je jen poněkud deprimující nadměrný zájem protivníků o vaši osobu.
Autoři vyřešili šalamounsky problém s ovládáním vojáků. Nepostavili vás totiž ani v jednom týmu do role velícího seržanta, a tak jste právě vy tím, kdo by měl rozkazy plnit. Tak vám odpadá problém s otevíráním dveří, o které se výhradně starají vaši kamarádi. Význam tohoto kroku je jasný. Nedovolí vám přemýšlet o tom, proč byste zrovna do jiných dveří jít nemohli.

Call of Duty 3

20. února 2008 v 23:28 PC hry
Call of Duty 3
První díl vyšel coby počítačová hra v roce 2003. Způsob, jakým CoD dokázalo zaujmout hráče, byl v té době skutečně revoluční. Vždyť už jen obyčejný tutorial vás vtáhnul přímo do hry a principy virtuálních přestřelek vám byly vštěpovány do hlavy samotným velitelem (ať se přihlásí ten, kdo se ho nepokusil ani jednou zastřelit :)), který vás provedl vším podstatným, od plazení, přes střelbu do plechovek od limonád, až po "čištění" objektů plastickými trhavinami. Když jsem se dopracoval do poslední mise, odehrávajíc se ve válkou zničeném Berlíně, bylo mi až líto, že to všechno už končí, technické zpracování a samotný příběh byl natolik silný, že pro většinu hráčů bylo opravdu velmi obtížné se od hry odloučit.
Druhé pokračování bylo opět ukázkou toho, že borci z Infinity Ward umí vytvořit něco, co dokáže okouzlit nejenom grafikou a prvotřídními zvuky, ale i skvělou atmosférou a dechberoucími scénami. Ovšem většina hráčské komunity si na všechny tyto vymoženosti již zvykla a tak se CoD 2, stejně tak jako dva konzolové tituly Finest Hour a Big Red One, nedočkalo takových ovací jako díl první. Čas ale dospěl do doby, kdy mají vývojáři v rukou nástroj pro mnohé z nás s téměř nevyčerpatelnými možnostmi. Ano, jedná se o vývojářský kit PlayStation 3, a pokud bychom se měli začít těšit na něco, co nás v den vydání stoprocentně srazí na kolena, mělo by to být právě Call of Duty 3!

Z oblohy se řítí hořící letadlo pronásledováno mohutným černým dýmem, vy jen sotva popadáte dech, z posledních sil zvedáte do rukou svoji zbraň, váš kolega na vás pokřikuje, abyste už konečně vyrazili. Pokoušíte se o běh, po chvíli padáte k zemi. Váš parťák byl rychlejší, asi dva metry před vámi ho vidíte zasáhnutého několika kulkami jak umírá. Hledáte střelce, klepou se vám ruce, když už ho máte na mušce, střílíte, možná vyplýtváte až zbytečně příliš munice, ale ve chvíli, kdy vás dělí jen jedna přesná rána vašeho protivníka od jisté smrti, nad tím vůbec nemáte čas přemýšlet. Sápete se dál, před vámi právě projíždí tank, trochu se zarazíte, ale i tak pokračujete, v dáli slyšíte mohutné výbuchy a nářek vašich kamarádů.
Najednou zahlédnete kus helmy dalšího německého vojáka, snažíte se ho zastřelit, ale nepřítel se stačil včas schovat za zeď. Váháte, jestli ho máte následovat, ale uvědomíte si, že buď zabijete vy jeho, nebo on vás. Pomalu se plížíte k rohu zdi, když jste již dostatečně blízko, někdo vám vyrazí zbraň z ruky, chcete ji rychle sebrat, ale ten skopčák byl rychlejší a snažíc se vás umlátit vlastní zbraní se na vás bezhlavě vrhne. Naštěstí rychle zareagujete a začnete se přetlačovat. Očividně vám zbylo ještě víc síly než vašemu soupeři, a tak ho srážíte k zemi, berete mu jeho kulomet a jedním dobře mířeným úderem pažby do lebky ho následně vyřazujete ze hry...
Přesně takhle bych popsal krátký trailer, který doprovázel CoD 3 na letošní E3. Okamžiků, jako je tento, autoři přislíbili stovky. CoD 3 by už neměl být jen chaotický nášup adrenalinových misí, ani nijak slátaný slepenec příběhu jednoho vojáka bez větší snahy o zachování alespoň základní dějové linie, tentokrát by měl mít hráč pocit, že po celou dobu několika desítek hodin herního času ovládá nějaký hollywoodský válečný trhák s rozpočtem, jaký měly všechny tři díly Matrixu dohromady.
K tomuto pocitu by nám měl dopomáhat důmyslný systém in-game videí, během kterých si odpočinou vaše opocené prsty, ovšem při nichž se budou do konzole ládovat všechna důležitá data potřebná ke běhu následující mise. Autoři se tak snaží docílit elegantnosti God of War, v němž je loadovací obrazovka k zahlédnutí pouze několik desítek sekund po zapnutí PS2. Pokud však čekáte, že budete na tyto animace pouze pasivně civět, rychle se proberte. Za potřebí budou vaše rychlé reakce, jelikož nikdy nevíte, kdy vám hra opět předá kontrolu nad postavou. Pokud jste někdy hráli brilantní adventuru Fahrenheit, budete již na situace, kdy se vám objeví na obrazovce "Get ready!" a vzápětí různé tlačítkové kombinace, zvyklí.

Když se zaměříme na technickou stránku, jasně můžeme odvodit z dostupných screenshotů, že v této hře má prsty hardware PS3 a XBOX360. Opravdové orgie začínají ve chvíli, kdy procházíte rozbombardovaným bojiště, jež překypuje zničenou vegetací, výbuchy vytvarovaným terénem a kusy kamenného zdiva z dalekých staveb. Na každý detail se u CoD 3 hledí s tak grandiózní precizností, že i když si mnohých možná napoprvé ani nevšimnete, přidávají celé hře na realitě a dotvořují tak celkovou atmosféru. Ať už jde o drobounké úlomky omítky odlepující se od otřásajících se budov nebo o vyšlapané pěšinky, které za sebou vojáci zanechávají (díky rostlinstvu, které reaguje na zásahy zvenčí je tak mnohem snadnější určit, kde se schovávají nepřátelští vojáci), všechny tyto drobnosti posouvají CoD 3 stále blíž a blíž k potencionálnímu titulu akční hra roku 2006.

Slogan "Dostaňte se blíž než kdykoliv předtím", kterým se CoD 3 chlubí ve svém traileru, nebyl zvolen jenom tak náhodně. Přetlačování, jež jsem vám popisoval o několik odstavců výše, není jen tak nějakou kosmetickou libůstkou prezentačního videa, nyní se stává součásti samotné hry. Když vás nepříjemně překvapí nepřítel a vy stihnete včas rychle zareagovat, přenesete se do zápasnické mezihry, kdy mačkáte tlačítka přesně tak, jak je po vás žádáno, abyste opět získali kontrolu nad situací. Pokud vše zvládnete tak, jak bude potřeba, vyhrajete a budete moci pokračovat dál ve válce proti fašistům, pokud to ovšem nezvládnete, váš protivník bleskurychle využije situace a aniž byste si stihli odříkat modlitbičku, spěšně vás pošle na onen svět. Kolují zvěsti, že by autoři mohli k této minihře využít pohybový senzor ovladače PS3 a Nintendo Wii.

Další kapitolou neodmyslitelně patřící ke CoD je multiplayer. Sice ještě není vůbec jisté, jak to bude s podporou online hraní na PS3 v České republice, ale pokud se na nás usměje štěstí, máme se dozajista na co těšit. V multiplayerovém režimu se bude moci zúčastnit najednou až 24 hráčů, a pro XBOX 360 až 32 hráčů, což by pro engine, který v singleplayeru slibuje až 70 vojáků v jednom záběru při plynulém chodu hry, neměl být žádný problém. Vývojáři slibují spoustu novinek, jako jsou specializace hráčů v MP či zbrusu nové herní módy, které by vás měli zabavit na slušnou dobu. Dle mého názoru zní ale nejlákavěji přítomnost vozidel (od vojenských motocyklů, přes terénní džípy, až po opancéřované tanky) v online režimu. Uvidíme, jak to nakonec bude vše vypadat v době vydání.

Ať už sledujete trailer, in-game video, či jen zíráte na screenshoty z Call of Duty 3, musíte být přinejmenším mile překvapeni z toho, co si na nás autoři chystají. Všechna ta paráda, všechny ty dynamické výbuchy, záchvaty šílenství na bojišti a dokonce ani ta precizní příprava obsahující i "výrobu" virtuálních uniforem pomocí technologie původně určenou pro zjišťování nerovností na raketoplánech NASA by přišly v niveč, kdyby za CoD 3 nestál někdo, kdo by to neuměl dát správně dohromady.

Call of Duty 2

20. února 2008 v 23:25 PC hry
Call of Duty 2
Call of Duty předloni v mnoha anketách vyhrálo cenu hry roku, i když většinou šlo o vítězství ve čtenářských anketách, čímž vás samozřejmě nechceme nijak degradovat, ale osobně bych se rozhodl jinak. Výtvor Infinity Ward sice neměl snad žádnou větší chybu, byl řemeslně dobře nedesignován, výborně hratelný, ale přesto si myslím, že výjimečná hra musí obsahovat ještě něco navíc. Ať ale nejsem považován za kacíře - hraní Call of Duty jsem si také pěkně užil a na pokračování se těšil, protože tu byl potenciál dotáhnout již tak podařený produkt (což je nejvhodnější označení pro sériově vyráběné střílečky z 2. světové války) ještě o fous výše a možná v mých očích stanout skutečně mezi několika málo vyvolenými.

Call of Duty

20. února 2008 v 23:22 PC hry
Obrazek
Call of Duty
pro někoho Call of Duty 1.CoD je celkem dobře graficky zpracované.
Nevyžaduje moc velké pžadavky na Pc.

Děj: Nejdříve skáčete s padákem (za američany) z letadla na farmu s jedním kamarádem ale ten
se oběsí s padákem na stromě. Pak už je to jen na vás. Dál musíte najít vysílačku a odvysílat zprávu. Potom přilétnou vaši kamarádi. A děj Call of Duty začíná!

Dále jste jako Angličani následuje několik misí např. Vyřadit přehradu mimo provoz.

Potom jste rusové. Vy vystupujete za osobu Alexeje. První mise: Musíte dobít Rudé náměstí ve Stalingradu (nyní Volgogradu).Poslední mise za rusi je: dobít Berlín.

American Pie 3

18. února 2008 v 22:34 Filmy
Jim, Michelle, Stifler and the rest of the gang return for one more slice of the pie in another likeable, if crude, comedy. If you liked American Pie, you'll doubtlessly find something to enjoy in American Pie: The Wedding. Shelving the deadwood cast members that caused the second Pie film to be the cinematic equivalent of the saggy bags underneath Tara Reid's eyes, writer/producer Adam Herz and director Jesse Dylan have fashioned together a movie that continues the mixture of chuckles and gross out moments which proved so popular the moment Jim shoved his schlong in warm baked goods.
Komedie
USA / Německo, 2003, 96 min

Režie:
Jesse Dylan
Hrají: Jason Biggs, Thomas Ian Nicholas, Eddie Kaye Thomas, Seann William Scott, Alyson Hannigan, January Jones, Eugene Levy, Fred Willard, Lawrence Pressman, John Cho, Justin Isfeld, Jennifer Coolidge, Molly Cheek, Reynaldo Gallegos
Bouřliváci, známí divákům celého světa z filmů Prci, prci, prcičky (American Pie) a Prci, prci, prcičky 2 (American Pie 2), se znovu setkávají ve třetím volném pokračování této divácky úspěšné série. Studentská léta jsou již jen ve vzpomínkách, z dětí se stali dospělí, avšak jsou připraveni zařádit si při další velké události. Jim (Jason Biggs) a Michelle (Alyson Hannigan) se budou brát - jak jinak, než ve spěchu. Jimova nemocná babička by ještě ráda viděla jeho svatební obřad, a tak se mladí rozhodnou vše zařídit za neuvěřitelné dva týdny. Stifler plánuje poslední loučení se svobodou (na řadu přijdou striptérky v netypických rolích). Finch (Eddie Kaye Thomas) je rozhodně pro všechny svatební rituály, ale v žádném případě nechce dopřát Stiflerovi "dvorní dámu", kterou nemá být nikdo jiný než Michellina sexuálně přitažlivá sestra Cadence (January Jones). Zatímco všichni propadají šílenství, Jimův otec (Eugene Levy) je v pohodě, jako vždy rozdává rady a připravuje se na nejlepší den svého života.

American Pie 2

18. února 2008 v 22:27 Filmy
American Pie 2
Komedie
USA, 2001, 104 min

Režie:
James B. Rogers
Hrají: Jason Biggs, Shannon Elizabeth, Alyson Hannigan, Chris Klein, Natasha Lyonne, Thomas Ian Nicholas, Tara Reid, Seann William Scott, Mena Suvari, Eddie Kaye Thomas, Eugene Levy, Chris Owen, Molly Cheek, John Cho, Justin Isfeld, Eli Marienthal, Casey Affleck, George Wyner, Larry Drake, Kevin Cooney, Adam Brody, Kevin Kilner, Jennifer Coolidge, Chris Penn, Christina Cindrich, Adam Herz, James B. Rogers, Nora Zehetner Nemotorný Jim, sympatický Kevin, sportovec Oz, intelektuál Finch a frajírek Stifler mají za sebou rok půstu na univerzitě a před sebou prázdniny. Pronajatý dům na pláži dává každému z nich naději na skvělý sex. Jejich touha po alespoň jedné bouřlivé noci je tak velká, že přijmou i brigádu, aby si vydělali nějaký ten dolar. Jenže správný sex dělají minimálně dva a v tom je i tentokrát potíž. O holky, které by měly pochopení pro jejich hobby, je nouze, a kluci to s nimi (i sami se sebou) mají zkrátka těžké. Dlouho a pečlivě připravovaný mejdan se i tentokrát poněkud vymkne režii. Nikdo však zkrátka nepřijde. Pokračování filmu AMERICAN PIE (1999).

American Pie

18. února 2008 v 21:58 Filmy

American Pie

Žánr: komedie
Země: Spojené státy americké
Délka: 95 min.
Přístupno: od 15 let
Čtyři mušketýři střední školy uzavřou na jednom z mejdanů smlouvu. Téměř ďábelskou. Než absolvují, musí poznat jaké je to být poprvé s dívkou. Půjde vlastně o závod, ve kterém nikdo nechce být poslední. Takže naše prazvláštní partička, která má jediný cíl - přestat být panic, jde do toho. Nabalí si sice dívky, ale to nestačí, vždyť jejich závod je jízdou na proklatě šikné ploše. Vypadá to, že Jim bude mít štěstí. Velice se mu líbí exotická sexbomba Nadia. Ta jako na čerta, požádá Jima, aby ji doučoval historii, ale ještě před kondicí se musí ve svém pokoji převléci ze cvičebního úboru. Je to výzva?

Jim instaluje na computer digitální kameru, takže všichni spolužáci mohou přes Internet sledovat, co se bude dít v jeho pokoji a hlavně v jeho posteli. Oz si zase podle své povahy hledá citlivou duši. Ale co tím vlastně myslí citlivou? Asi to bude roztomilá Heather z pěveckého kroužku. Kevin to má jednoduché, je už dávno zadán. Ale jeho dívka, nepříliš prudérní a krásná Vicky, pořád čeká na správné místo a správný čas. Až ji musí její kamarádka Jessika utřít, že přece nejde o oběd, ale o sex. Zdá se, že itelektuální Finch si jediný nedělá starosti. Ale nechce náhodou podvádět?

Už jsme si zvykli, že co bylo v konverzaci nedávno tabu, je v časopisech pro mládež vítáno a pokusy o drsnější humor, který doprovází libozvučné sprosťárny, snáší i filmové plátno. Po komediích typu Něco na té Mary je, Nepolíbená a hříčce Velmi nebezpečné známosti se připojuje režisér Paul Weity (např. AntZ-Mravenec) a mladí herci s filmem American Pie (jako něco hříšného, horkého a sladkého), který je uváděn pod titulem Prci, prci, prcičky. Ten nikoho nemůže nechat na pochybách, k čemu se naši akční hrdinové připravují. Tak ten, kdo má rád peprný humor, delikátní situace a srandu, bude filmem nadšen. Mimochodem, kdybyste chtěli vědět, jak vypadá ztráta panictví scénáristického, je tu i pro vás tento film. Pro scénáristu Adama Herze, rok narození 1973, je scénář k tomuto filmu opravdu první.

Shrek Třetí

11. února 2008 v 16:42 Filmy
Shrek Třetí
Shrek the Third
Animovaný / Komedie / Rodinný / Fantasy
USA, 2007, 93 min

Režie:
Chris Miller, Raman Hui
Hrají: Mike Myers, Eddie Murphy, Cameron Diaz, Antonio Banderas, John Cleese, Justin Timberlake, Julie Andrews, Rupert Everett, Eric Idle, John Krasinski, Ian McShane, Conrad Vernon, Maya Rudolph
Za normálních okolností by krásní, mladí a zelení manželé Shrekovi po odstranění zákeřné Kmotřičky víly a jejího nemožného syna Krasoně ve druhém pokračování animované komedie Shrek žili nerušeně a hlavně šťastně až do smrti. Vzhledem k tomu, že se stali protagonisty nejúspěšnějšího animovaného filmu všech dob, nemají na pohodu nárok. Dobrodružství, která si pro ně kreativní scenáristé vymysleli tentokrát, jsou ještě vypečenější, než ta, která oba zlobříci prožili doposud.

Posuďte sami: Král Harold má nakahánku, a je proto jasné, že musí vládu v království Za sedmero horami někomu předat. Ještě jasnější je, že nástupcem trůnu se má stát manžel jeho nejjasnější dcery Fiony. Shrek se ale vyhlídkám na kralování brání tak intenzívně, že se raději rozhodne přemluvit Fionina bratrance, teenagera Artuše, aby si královskou korunu nasadil on. Nejdřív ho ale bude muset najít a udělat z něj chlapa. Zatímco Shrek, Oslík a Kocour v botách se vydávají na poměrně dobrodružnou expedici, osiřelá Fiona má úplně jiné starosti. Absence mužského elementu v království se rozhodne zneužít již jednou odpálkovaný Krasoň, který se chce za pomoci záporných pohádkových postav zmocnit vlády v zemi Za sedmero horami násilím. Fiona je ale především Zlobryně a až na druhém místě princezna, a proto se Krasoňovi a jeho zlé armádě postaví. Navíc není sama, v první linii s ní kromě královny Lilien kráčí i svůdné komando princezen (Sněhurka, Popelka, Růženka a další), které jsou odhodlány všechny své přednosti využít boji. Ve Shrekovi Třetím bude prostě pořádně veselo, a to jsme tu ještě nezmínili draslíky, roztomilé potomky Oslíka a Dračice, a jedno překvapení, které Fiona přede všemi tají.

Shrek se vždycky opíral o revoluční a naprosto dokonalou animaci a hvězdné hlasové obsazení. Obojí mu zůstalo i ve třetím pokračování, navíc se může pochlubit mimořádně zajímavým hereckým přírůstkem v podání popové ikony současnosti Justina Timberlakea, kterého v české verzi nahradí podobně slavný Vojtěch Kotek. Režie se ujal Chris Miller, který psal ke dvěma předchozím dílům scénáře, a Raman Hui, supervizor animace jedničky i dvojky.

Transformers

11. února 2008 v 16:34 Filmy
Transformers
Akční / Sci-Fi / Dobrodružný / Fantasy
USA, 2007, 144 min

Režie: Michael Bay
Hrají: Shia LaBeouf, Megan Fox, Josh Duhamel, Rachael Taylor, Tyrese Gibson, Jon Voight, Anthony Anderson, John Turturro, Peter Cullen, Hugo Weaving, Amaury Nolasco, Zack Ward, John Robinson, Bernie Mac, Kevin Dunn, Keith David, Tom Lenk
Transformers patří k nejúspěšnějším hračkám v historii. Roboti, kteří se dokážou přetransformovat v libovolný dopravní prostředek, jsou populární natolik, že se stali hrdiny akčního animovaného seriálu. Mohli by ale být také předlohou pro hraný celovečerní akční film? Pochybnosti hravě rozmetají dva argumenty - úspěšné snímky se v současnosti natáčejí podle mnohem podivnějších námětů (třeba podle atrakcí v zábavních parcích, viz Piráti z Karibiku) a Transformers se navíc mohou opřít o dva velikány světového filmu, produkujícího Stevena Spielberga a režírujícího Michaela Baye (Mizerové 1 + 2, Skála, Armageddon). Ti dva mají dostatečný kredit na to, aby se z projektu, který by jinak doprovázely pochyby, stal jeden ze nejočekávanějších filmů léta.

Prakticky odnepaměti ve vesmíru kolem nás zuří válka dvou vyspělých mimozemských civilizaci, "hodných" Autobots a "zlých" Decepticons. Dousd se nám vyhýbala, ale když tito vyspělí mechanoidi objeví na Zemi zdroj energie, jehož ovládnutí může jedné či druhé straně přinést konečné vítězství, promění se naše planeta v peklo na zemi (nebo spíš ve vesmíru). Jejich invazi prožíváme společně s teenagerem Samem (Shia LaBeouf), kterého doposud trápila pouze škola, absence pořádné káry a slečna jménem Mikaela (Megan Fox), jež dává přednost jeho spolužákům. Ve chvíli, kdy se v televizi objeví první zprávy o ničivých robotech, začne mít o jeden problém navíc. Je to právě on, kdo nevědomky ukrývá klíč k onomu životně důležitému energetickému zdroji, proto má nárok na první místo na seznamu ohrožených druhů. Hned za ním figuruje zbytek naší civilizace…

Spojením Stevena Spielberga s Michaelem Bayem vznikl z dětské hračky silný epický příběh, který úspěšně kombinuje dramatičnost Války světů s diváckou vstřícností Dne nezávislosti. Přestože příběhu dominují velkolepé akční sekvence, o které se starali mistři oboru, specialisté z trikového studia George Lucase Industrial Light and Magic, je v něm dostatek prostoru i pro humor a pro originální zápletku. "Nejdůležitější bude přesvědčit lidi o tom, že film, který se inspiroval dětskou hračkou, může být pro dospělé. Stačí ale pár vteřin libovolné akční sekvence a vaše předsudky budou ty tam," tvrdí producent filmu Lorenzo di Bonaventura.